16 jan. 2012

240 poäng senare.

Mycket har passerat sedan jag sist skrev någonting här. Största orsaken till min frånvaro har varit jobbet som har varit en del under december månad. Som sig bör när man jobbar i butik. Eftersom jag än så länge bara jobbar timmar får jag passa på att jobba när jag får timmar. Dom senaste veckorna har iofs varit lugna jobbmässigt. Men jag har valt att använda dom till att ta igen mig och spendera massa kvalitetstid med DQ.
Förutom mycket jobb bestämde sig min bil för att lämna in veckan innan jul :S Panik!!!! Men tack vare Doktorn, Rovan och en del snälla grannar löste det sig rätt smärtfritt ändå. LillaBlå fick tillfälligt flytta in på gården för att lösa transport till o från jobbet. LillaBlå har blivit kvar här och jag är väldigt glad och tacksam för det. Var inte vad jag hade tänkt mig men helt klart nöjd ändå. Doktorn gav mig en bur att sätta där bak så att DQ numera åker både säkert och bra i bilen. Gläder mig!
Hade lite tappat tron och undrade vart jag var på väg när jag helt plötsligt möts av alla dessa vänliga själar (som iofs funnits där hela tiden).
Har väldigt mycket större tilltro till att 2012 ska bli ett bättre år.



DQ växer så det knakar (fast i mina ögon är hon ju den lilla). Även mentalt har hon växt en hel del. Vi har hunnit med att tävla igen och den här gången låg vi på plussidan med 29p. Jag var riktigt stolt över min lilla tös.
Även på träning har hon skärpt till sig lite mer. Hon är fortfarande lika sprudlande glad när vi tränar, men hon fokuserar lite bättre än vad hon gjort innan vilket gör att hon kan utvecklas lite igen.






Kära mors födelsedag flöt förbi riktigt smärtfritt i år. Kändes riktigt bra då jag normalt brukar börja året med att vara lite nere. Stor del av det var DQs förtjänst, men även alla goa människors jag har omkring mig.
Nu har saker och ting börjat landa lite och jag kanske kan orka vara mer aktiv här med mitt bloggande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar