21 jan. 2012

Tidig morgon.

Skulle gå upp tidigt idag för att hinna med lite agilityträning med DQ innan det var dags för jobb. Men att vakna klockan fem kändes onödigt tidigt. Possitivt med det var att jag tidigare kunde sätta i sladden i bilen. Snön sprakade under mina fötter väldigt mycket när jag trevade runt i mörkret för att fixa med det. Väl inne igen förstog jag orsaken till det när termometern visade på -16. Lite småkallt, men det är torr kyla och bekymrar mig inte det minsta.

Fick en plötslig lust att åka till gymet och springa några km när jag vaknade, men insåg att det inte fanns tid till det. Istället surfade jag runt och kollade nya löparskor. Hittade några modeller jag kunde tänka mig, men vågar inte beställa på nätet. Vill liksom pröva skorna ordentligt så jag vet att dom funkar för mig att springa i eftersom jag har ett "cpknä". Fel skor och jag får ont direkt. Det som hitills funkat bäst är mina Easytone. Man ska absolut INTE springa i dom eftersom dom är alldeles för instabila läste jag i en artikel, men jag tycker det går utmärkt. Nu är jag ute efter ett par Runtone istället. Hoppas att det fungerar lika bra eftersom idén är den samma, men vill som sagt pröva i butik och slippa tillbakaskickande om det inte skulle vara bra. Ska ta tag i det nästa vecka eftersom det börjar bli kris med sulorna på dom jag har nu.

Laddar med kaffe i mängder och frukost och funderar på vad jag lämpligast ska ta på mig för att inte frysa, men heller inte bli allt för svettig under förmiddagens aktivitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar