9 nov. 2011

Hur kan man med....

En lokalpolitiker som driver eget företag. Dessutom är hon troende. Men när det kommer till att betala ut lön till sina anställda så är det ok att inte göra det. Inte om personen i fråga inte jobbar på företaget längre pga att man inte passade in i hennes värld. Känns inte som det är ok. Att dessutom skylla på att man inte har tid är förj-vligt. Antar att alla ni där ute nån gång fört över pengar till någons konto eller gjort en betalning via nätet. Det tar ca 30 sekunder eller liknande. Ändå har hon inte tid. Sämsta ursäkten nånsin. Det rör sig dessutom om lön som blivit fel, dvs för lite.
Om jag hade varit företagare hade jag varit mån om att rätta till ett misstag som detta. Har hört den här personen prata varmt om att det är så viktigt att göra rätt som egen företagare, att det är så viktigt att göra rätt som politiker, att ha ryggen fri. Verkar inte som hon lever upp till sina värderingar riktigt. Att vara troende och med gott samvete sätta en annan människa på pottkanten på det här viset kallar jag hykleri!
Råkar veta att jag inte är den enda som inte fått betalt riktigt från det här företaget. Det finns fler. Tyvärr väljer kanske dom flesta att bara gå vidare, men jag har inte råd att bara svälja det, jag kan inte göra det. Sviker mig själv om jag gör det. Den här gången ska jag stå upp för mig själv!

2 kommentarer: