15 juni 2011

Nya tider, ny blogg.

Saker och ting har inte direkt blivit som jag tänkt mig på det senaste.... Jobbet jag skulle få blev inget jobb, praktik var det dom ville ha mig till. Eller inte!!! Något vi inte alls hade kommit överens om, så jag tackade för mig och gick vidare.

Eftersom mina fina akassedagar börjar ebba ut och det verkar vara stört omöjligt att få ett vettigt jobb på den här ön som gud glömde (trots att många går i kyrkan på söndan), beslutade jag mig för att göra något drastiskt. Inget jag kom på igår, har lurat på det ett tag nu. Känns som min tid här är färdig. Efter mitt besök hos min gode vän Hundcoachen i hennes underbara stuga stog det klart att det skulle ske. Norröver får det bli. Upp i skogarna till lugnet.
Till helgen packar jag och DQ in oss i bilen för att åka uppåt landet en bit och kolla läget med bostad och jobb. Ska bli så spännande och jag ser fram emot det med enorm energi.

Det gäller att fånga livet på uppstuds som Hundcoachen sa häromdagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar