20 juni 2011

Vilken Resa =)

Igår bar det av upp till dom djupa skogarna och en sann vän.
Klockan 10.15 startade min resa mot ny tillvaro. Men oj så långt det blev. Regnet öste ner och det var fruktansvärt jobbigt att köra. Mycket kaffe och godis blev det på vägen. Så förstås sjöng jag en hel del för Lilla DQ oxå.
En bra bit på väg gjorde jag en avstickare för att hälsa på Gamla vänner och Gammal elev för lite mer kaffe och fika. Var som att tiden hade stannat, 13 år existerade inte. Enda skillnaden var att ungen hade blivit längre, hahaha.
Färden gick vidare uppåt på mindre vägar, och med all denna skog och avsaknaden av GPS läste jag nog varenda vägskylt jag passerade. Utom en vad det verkar. Missade en när jag var nästan framme, så jag åkte en liten omväg. Gick bra ändå och jag hittade fram till slut.
Kärt återseende och fick träffa massa fina hundar.
Kvällen hann bli natt innan jag kom i säng så småningom. DQ väkte mig även för ovanlighetens skull kl fyra imorse, men somnade om igen. Tror det spökar i huset jag bor i, fast det känns inte obehagligt på nåt sätt.

Nu är det dags att klä sig och ta tag i dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar