27 nov. 2011

1a Advent

Började redan i måndags och sa att jag skulle städa.... Men det slutade ju med att jag rev ner taket istället. Så har jag jobbat restan av veckan och umgåtts med kära vänner, så det har inte funnits utrymme till tråkigheter som städning.
Nåväl, i fredags blev det av och i vanlig ordning med en aningens överdrift. Varför inte bada hunden oxå inför advent?!? Eftersom det går så snabbt och lätt (j-vligt ironisk...).
Kände mig onekligen väldigt nöjd när jag sjönk ner i soffan senare på kvällen i ett såpaskurat hus och med en liten brevid som luktade gott och var alldeles fluffig. Så fluffig hon nu kan bli när hon nästan är naken efter all fällning....

Har snart en nakenhund tror jag.



Lite pyssel blev det oxå för vår del. Knåpade ihop en julgrupp, DQ satt hela tiden och kollade intresserat vad jag höll på med. Tror det var så att hon hoppades på att det skulle gå att äta =)
Ny adventsljustake blev det med. Kanske inte jättefin, men gjord med kärlek och jag hade kul när jag gjorde den. Hoppas alla får en riktigt trevlig söndag, och att ni har bättre väder än vad som är här (regn & blåst).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar