8 nov. 2011

Ibland har även jag flyt.

 Åter igen blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig. Men det verkar bli himla bra ändå. För en tid sen lämnade jag in mitt CV på en butik inne i byn. Förra veckan ringde dom mig och ville att jag skulle komma och jobba. Känslan att slippa sätta mig och söka jobb igen var obeskrivlig, så himla skönt. Igår gjorde jag min första dag och jag hade det så trevligt så jag hade svårt att gå hem. Tror man trivs då, eller?!?

Helgen som var blev DQ 11 månader. Om mindre än en månad är hon ett år, jösses vad tiden går fort. Hon är STOR nu, men i mina ögon är hon fortfarande min lilla bebis och kommer så alltid vara. Älskar henne fast hon ibland gör saker som är mindre bra (som att äta upp mina glasögon).
Har anmält mig (med lite övertalning från Doktorn och Portugisan) till vår första tävling i Rallylydnad. Skrattade lite när jag fick svar på mitt anmälningsmail.
Så här stog det:
 
Oj, vad kul. Det är en ras som jag inte träffat på tidigare. Skall bli kul och se.
Hälsningar
Colliekompisarna
 
Hon skulle bara veta hur kul det är när fyrtio kilo DQ blir övertänd och tycker allt är hiskeligt kul :/ Men jag gör det på kul och med stöd från goda hundvänner så jag hoppas det blir ok.
 
Nu blir det till att städa i mitt stökiga hus. En vända till gymet, sen jobb till 21 ikväll.
Ha en bra dag :)
 
DQ, Sportmorsan och en av DQs alla killar.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar