9 juli 2011

KartongerKartongerKartonger... Del2

Fortfarande kartonger all over, men nu i mitt nya hem.
Nu är jag här, nu har det äntligen skett. Jag, DQ och Katterna har flyttat. Sitter här bland kartongerna och undrar vart jag ska börja för att bringa någon slags ordning med en kopp kaffe. Tror det får vänta ett tag, ska nog bara vara och njuta lite idag.

Katterna som inte varit inne på två månader verkar ta det bra att dom inte får gå ut. Huset är så stort så det finns gott om plats att härja runt på för dom. Men även större yta för DQ att springa efter dom på :/ Vet att det ger sig, hon tröttnar till slut. Smalkatten har på det senaste blivit så kompis med henne, så det är snarare han som kommer till henne än tvärt om. Vilket inte ger henne någon anledning att jaga han. Duktig katt!

Varmt är det! Så var det i bilen på vägen hit igår. Gör inte en sak, eftersom fukten inte är närvarande. Tort och fint. Jag har älskat öa, det har jag. Bara det att jag var färdig där. Sån skillnad att bli välkomnad hit med öppna armar istället för med skepsism.

Nu börjar det.
Plattan i mattan och uppåt framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar