29 juli 2011

Värme, Bygge, Löpning

Det är inte var dag man möter en svart Virvelvind i skogen. Speciellt inte när det är ca 25 plusgrader ute och strålande sol. Det var precis vad vi gjorde igår morse jag och DQ när vi var ute på skogsrunda. Hon älskade det! Eftersom Virvelvinden är av det manliga könet kunde dom tyvärr inte få leka med varandra då hon är i löptid. Men det blir senare det. Alltid kul med nya bekantskaper (eller inte alltid kanske, men nu var det så).
Tar en paus medans Matte käkar blåbär :)

 



Innan skogsturen med den lilla hade jag hunnit klara av två löprundor innan värmen kom. Först var jag ute med DenVite, och sen blev det en runda med Prinsessan.


















Det är så skönt och jag känner att det ger resultat för egen del nu. Blir liksom mindre och mindre. Snart ska den där badringen vara borta. Kanske går det inte lika fort som med Kvacktantens metoder, är alldeles för glad i att äta gott och orkar inte vara manisk (betydligt mindre godis nuförtiden ändå). Sakta går det neråt och jag är övertygad om att det är bättre än att rasa 10kg på två-tre veckor.

Hundgårdsbygget fortskrider. Även det går kanske lite långsamt då där är annat som ska göras oxå. Men vi bygger med eftertanke och det blir så bra. Finns nog inget liknande, den är unik i sitt slag. Med tanke på att vi är Nybörjare på området är det galet bra gjort detta. Idag ska det bli så gott som färdigt där ute så den kan börja användas av DQ på dagarna. Skönt för henne att slippa sitta i lina.




Ha en bra dag AllaAlla.
Nu blir det till att springa lite. Men bara en runda idag (kanske blir en till kvällen), för jag MÅSTE verkligen ha träff med damsugaren, damtrasan och golvmoppen oxå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar