11 juli 2011

Står envist kvar.

Sakta men säkert börjar det ta sig med kartonger som ska packas upp. Ingen stress här inte. Gör det med eftertanke denna gången. Accepterar att det är lite rörigt och funderar noga ut vart var sak ska placeras.
Igår fixades övervåningen med sovrum och hall till, ska ju till lite detaljer men själva basen sitter. Blev bättre än jag hade tänkt mig vilket alltid är trevligt. Gästrummet är oxå klart, så nu kan den som vill närsomhelst komma hit. För här finns det plats att sova. Välkommen, välkommen.

Ställde klockan igår för att jag inte skulle sova halva dagen idag. Men vaknade innan den ringde. Trots det faktum att timman var rätt sen innan jag slöt ögonen på kudden tillsammans med Tjockkatt och Smalkatt, känner jag mig utvilad. Halvåtta är klockan och jag har hunnit med morgonpink med DQ, frulle till mig och henne och slängt igång en tvätt. Ingen stress, det bara går av sig själv.

Hur pinsamt det än är så ska jag erkänna att jag efter gårdagens alla dogwalks (9 st) har jag träningsvärk... Gör inget, det var ju såååå skönt och det kommer bli fler. Viss skillnad att gå med en hund känns det som att min kropp vill säga. Formen kommer infinna sig helt automatsikt nu, vilket känns bra. Det här tycker jag är kul, och då märks det inte att det blir jobbigt.

Solen skiner utanför fönstret och det ser ut att bli en strålande dag.

Nu mår jag bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar