16 aug. 2011

Inte riktigt med.

Helgen som gått har varit intensiv. Klockan 04.55 satte jag mig i bilen i lördagsmorse för att åka en bit söderöver på utsträllning. Båda hundarna med. Skulle inte ställa själv, men åkte dit för att hjälpa MinNamne med tält osv.
Trots den tidiga timmen hade vi en mycket trevlig dag. Åter igen nya trevliga bekantskaper.

Mys i tältet =)

Senare på em/kvällen drog vi, jag och vovvisarna, iväg till campingen. Där medlemsträffen skulle gå av stapeln. Lite grillning och lite vin. En del nya ansikten som var trevliga att träffa. Massa hundar av samma sort, tyvärr fanns det mindre trevliga individer på plats...och så även ägare som inte riktigt hade koll...

Söndagen bjöd på rasutställning med inbjuden domare från england. Spännande!
DQ skötte sig bättre än vanligt, men blev 2a bästa tik i sin åldersgrupp pga av att hon blev lite för glad. Fick dock väldigt fin kritik av domaren och jag är glad för det. DenVite slog folk med häpnad, även domaren. Men han är inte riktigt trygg med mig än och ville inte att hon skulle ta på han, så han blev 2a bästa hane med HP. Superkritik!
Nöjd med min insats för dagen, men bättre kan det verkligen bli. Fått en del tips och triks från proffs så nu blir det till att öva mera.

Känner att min brist på sömn hela helgen har satt sina spår, men nu börjar jag komma ikapp. Imorgon bär det av till jobb och lite tömning av blod. Så då är det bäst man har piggat på sig lite ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar